Temakväll Våda & Försäkring i jakten INSTÄLLT

Date(s) - 2020-03-19

INSTÄLLT !

Föreläsare: Årets Jägare 2019   Dan Eriksson.  Jägareförbundet:  Hans Johansson

Dagen före nyårsafton 2017 går jaktledaren Dan ut med sitt jaktlag i Östervåla. En älg påskjuts, men faller inte på plats, utan Dan får påbörja ett eftersök. Han meddelar kontinuerligt sin aktuella position över komradion, men trots det händer det som inte får hända. En jägare misstar honom för ett vilt och avlossar ett skott som träffar Dan i ljumsken. Genom ett rådligt agerande, framförallt av honom själv, så gick hans liv att rädda. Sedan detta inträffade har Dan valt att göra något positivt av sin erfarenhet. Han åker runt och föreläser om sin upplevelse med avsikten att att liknande skall behöva hända i andra jaktlag. Det skall även spelas in en undervisningsfilm inspirerad av denna olycka. Dans starka intresse har fått honom att fortsätta jaga trots olyckan. Nu är han på besök i Avesta och alla jägare är kallade att lyssna på honom.  Välkommen Dan.

Hans Johansson informerar om Jägareförbundets ansvars & olycksfallsförsäkring vad som gäller under och efter jakten.

Kommentarer är stängda.