Medlem SJF

För att enkelt uppfylla GDPR betala din medlemsavgift via vår hemsida.

Betala här 2022

Har du lämnat fel/fått ny  e-postadress eller ändrat utan att meddela den nya till kretsen, hjälp nu sekreteraren  genom att skicka ett mail till ake.f.berglund@bredband.net och britta.lundh@jagareforbundet.se  Vid första medlemsbetalningen ansluts du automatiskt till krets på ditt post nummer, vilket om det är fel, du måste sedan ändra själv.Jakt Play Frågor & Svar Jakt & Etik  Carolin jagar älg med Arn

Hundförsäkringar Medlemsrabatter

”Svenska Jägareförbundets medlemmar är praktiska viltvårdare som verkar och lever i naturen” Vi är det samma i den lokal miljön i vår krets i Avesta.  Idag finns det många organisationer som pratar natur och ekologi men ingen som driver frågan om människans plats i naturen och hur vi ska samverka med viltet. Det saknas en jordnära röst i debatten kring natur och viltvård. En som ser till hur saker och ting faktiskt fungerar mellan människa och natur, och inte villar bort sig i teoretiska spekulationer. Svenska Jägareförbundets medlemmar är praktiska viltvårdare som verkar och lever i naturen. Vi är jägare, inte några som sitter inne och som teoretiserar på avstånd från det vilda; vi ser, förstår och påverkar naturens verkliga samband året runt. I allt från älgförvaltning till predatorjakt, rovdjursinventering, utfordring och jakt på invasiva arter.  Jägareförbundet består av människor med en passion för jakten. Så ska det fortsätta vara! Vi kommer aldrig att göra avkall på det. Jag hoppas du vill vara med och kämpa med oss.  Förutom att dra nytta av att Svenska Jägareförbundet driver viktiga jaktfrågor och strävar efter att förbättra jaktens villkor, får du som medlem också en rad förmåner som tidningar, försäkringar, utbildning och skytteträning och olika förmånliga erbjudanden från våra samarbetspartners.

Du deltar genom ditt medlemskap i den viktiga ständiga rovdjursrapporteringen till kretsen, Klicka>> Här

Får du inga mail från FJVK då saknas du, eller har fel adress i kretsens skyddade interna maillista vilket du kan fixa Klicka >> Här

Se till att du är medlem i rätt krets, kretsen där du jagar, se på medlemskortet där står nuvarande krets. Tillhör du fel krets Ring JFD 0105847181

Du når SJF medlemsservice på 020-22 00 10 eller medlem@jagareforbundet.se

Har du frågor om djur prova klicka >> Här

För att kunna läsa pdf-filer på denna hemsida behöver du programmet Adobe Reader.

Klicka på bild ”Get ADOBE READER.”

Den svenska jakten står inför stora utmaningar och behöver ett förbund med handlingskraft som kan se efter jägarnas intressen. Men utan medlemmar, inget förbund och det är därför du är så viktig. Så gå med nu för jaktens skull så får du fina medlemsförmåner, försäkringar och tidningen Svensk Jakt på köpet. Välkommen till Svenska Jägareförbundet.Vill du bli medlem i SJF  välj Svenska Jägareförbundet Hem och sedan i gröna menyn ” Om oss ” Klicka på ” Bli medlem” <<  Här.

De flesta jaktlagen i kretsen är också medlemmar i SJF, några tyvärr inte, fördelen med att även jaktlaget är medlem, är att jaktlaget och jaktledarna vid jaktlagets medlemskap är försäkrade mot ev. skadestånd vid olyckor som kan ske under jakt, pga. föreningens beslut eller jaktledarens handlande, som t.ex. rörande jakttorn, transporter mm.

SJF.s Viltappen för mobiler har blivit populär i skolorna. Den andra appen WEHUNT har en ny möjlighet, att byta karta från nuvarande Google till Lantmäteriets fastighetskarta och GPS system SWEREF 99 TM.

Intresserad av böcker HÄR Ladda ner Viltappen Skaffa WeHunt

2014-12-15

Fem bra skäl att du ska bli medlem

Här är några av Jägareförbundets viktiga framgångar:

1. Löshundsjakten
Sverige har världens mest generösa regler kring löshundsjakt
– främst tack vare Svenska Jägareförbundet. Det är en unik förmån för den svenska jägaren. Som resultat av vårt arbete har bland annat landsbygdsministern utryckt att löshundsjakten är en förutsättning för svensk viltförvaltning.

2. Den generösa jakttidtabellen
I Sverige har vi ett unikt utbud av jaktbara arter och möjlighet till jakt i stort sett hela året. Svenska Jägareförbundet jobbar ständigt med att flytta fram jägarens positioner, så att vi får en jakttabell som stämmer med våra snabbt växande viltstammar. Vid senaste översynen av jakttabellen fick vi åtta utökningar istället för inskränkningar på jakten. Det är unikt i dagens Europa.

3. Samhällsnyttan
Svenska Jägareförbundet tar ett stort samhällsansvar genom att dygnet runt, året om, söka upp och förkorta lidandet för trafik- skadat vilt. Varje år genomför vi jägare 45 000 trafikeftersök vid vilttrafikolyckor. Vi gör även viktiga insatser genom att organiserat inventera och samla in viktig data om våra viltarter. Vårt stora engagemang i samhället har lett till att vi har oerhört hög acceptans för jakt i Sverige.

4. Frihet under ansvar
I Sverige har vi en lagstiftning kring jakt som är fri från detaljregleringar. Samhället litar på jägarnas etik, kunskap och utbildningsnivå. Vi får som bevis på detta förvalta majoriteten av våra viltstammar själva. Tack vare Svenska Jägareförbundet flyttas alltså förvaltningen hela tiden närmare jägarna.

5. Arbetet med EU
Svenska Jägareförbundet är den enda svenska jaktorganisationen som tar striden med EU. Tack vare att Svenska Jägareförbundet bevakar jakt- och miljöfrågor i EU så har vi lyckats stoppa de mest jaktfientliga regleringarna. Till exempel har vi lyckats hindra ett stopp av jakt på lodjur och björn, vilket var mycket nära. Närmast jobbar vi hårt med vapenfrågan, där EU idag vill skärpa vår redan hårt reglerade vapenlagstiftning.

6. Rovdjursjakt.

SJF arbetar för att förvalta rovdjuren genom jakt till en nivå där skadorna blir minimala på vilt och tamdjur, och inte påverkar möjligheten att bo och verka på den Svenska landsbygden, och få myndigheter att förstå att ett antal marginella föreningar endast vill förhindra detta trots lagda beslut i riksdag och regering.

Som medlem i Svenska Jägareförbundet får du allt det som vi har åstadkommit under våra första drygt 180 år samt 11 nr av Svensk Jakt – Sveriges största jakttidning, försäkringar för dig och dina hundar och rabatter på allt mellan himmel och jord som du kan behöva i livet kring jakten.

Bli medlem idag du också!

fasebook     <  Till JFD Facebook